Co ma copywriting wspólnego z marketingiem sieciowym i dlaczego gość od MLM rekomenduje książkę o copywritingu?

Copywriting to, najogólniej mówiąc, pisarstwo tekstów, mających sprawić, że ktoś coś kupi. Jestem przekonany, że trochę umięjętności z tej dziedziny przyda się każdej osobie, która komunikuje się ze światem w związku ze swoim biznesem robiąc to za pomocą słowa pisanego.

Przedsiębiorcy w marketingu sieciowym, (często bywamy określani słowem „networker”) piszą całkiem sporo. Wielu z nas prędzej czy później odczuwa potrzebę dzielenia się na piśmie swoją ofertą.  Robimy to na różne sposoby:

  • Piszemy o produktach i programach współpracy posty w mediach społecznościowych.
  • Tworzymy na Facebooku wydarzenia, które następnie promujemy pisząc kolejne posty w mediach społecznościowych.
  • Przy pomocy postów na Facebooku zapraszamy na prezentacje „na żywo” i webinary.
  • Prowadzimy (lub rozważamy prowadzenie) bloga, celem pisania o swoich doświadczeniach i produktach.
  • Piszemy maile i smsy do swoich klientów, współpracowników oraz tzw. „prospektów”.

Co do zasady, słusznie.

Jednak, jeśliby się dobrze rozejrzeć i chwilę zastanowić, to tylko niewielka część wszystkich wspomnianych wyżej komunikatów trafia w zapotrzebowanie i przynosi pożądane efekty, korzystne dla obydwu stron. Tylko nieliczne  wpisy, smsy i emaile skutecznie zachęcają do tego, do czego zachęcać mają: do kontaktu, zakupu produktu czy wizyty na prezentacji.

Przytłaczająca większość treści publikowanych w ten sposób jest w najlepszym razie nieskuteczna.

Niemała część z nich, powiedzmy sobie szczerze, po prostu odstrasza swoją formą, używanym językiem oraz tym, że kompletnie nie trafia w zainteresowania potencjalnego odbiorcy.

W efekcie wielu z nas dochodzi do wniosku, że „Facebook nie działa”, albo „nikt nie chce tego kupować” skutkiem czego „ten biznes nie jest dla mnie”.

I tutaj z pomocą może przyjść lektura ze zrozumieniem niedużej, acz niezwykle wartościowej książkii pod tytułem „Bibilia Copywritingu”. Jej autorem jest Darek Puzyrkiewicz, bardzo znany w polskim internecie copywriter.

Darek jest moim kolegą – pochodzimy z jednego miasta, kiedyś razem przestudiowaliśmy parę miesięcy na Uniwersytecie Gdańskim. Potem ja zmieniłem kierunek studiów, Darek też latami robił różne rzeczy, aż kilkanaście lat później trafiliśmy na siebie ponownie, gdy już był znanym i skutecznym copywriterem.

Byłem u Darka na szkoleniu, sporo porozmawialiśmy o pisaniu tekstów. Jestem przekonany że gość jest jednym z najlepszych fachowców w swojej branży na polskiej ziemi.

„Biblia copywritingu” prowadzi krok po kroku przez proces tworzenia skutecznych tekstów. Pierwsza niemal połowa książki traktuje o temacie szczególnie mi bliskim, do którego chcemy inspirować współpracowników w naszej firmie – do komunikowania właściwych rzeczy do właściwych ludzi.

Pracując z klientami, w dowolnej branży, od czasu do czasu spotykamy „klienta idealnego”. Kontakt z takim człowiekiem, to czysta przyjemność. Rozmowa „klei się” od początku do końca, nadajemy na tych samych falach. Nie trzeba go do niczego „przekonywać” ani „namawiać”, on po prostu z zadowoleniem kupuje nasz produkt czy usługę, nie dyskutując w ogóle o cenie.

To wymarzona sytuacja, w której produkt, oferta i sposób jej przedstawienia spotkały się z właściwym odbiorcą. Produkt i sposób w jaki wszystko się odbyło pasowało do osobowości, potrzeb i oczekiwań odbiorcy. I od czasu do czasu po prostu trafiamy na kogoś takiego. Dzieje się to nieświadomie, po prostu, statystycznie rzecz ujmując, od czasu do czasu spotykamy takiego „klienta doskonałego”.

Kiedy jednak zadamy sobie nieco trudu i poznamy naszego „idealnego klienta”, będziemy w stanie wywoływać takie sytuacje bardziej świadomie, częściej i w sposób powtarzalny. Przez taki proces poznawania klienta „Biblia Copywritingu” prowadzi krok po kroku.

Dalej uczymy się tego JAK pisać, przy czym właściwie nie ma znaczenia, czy tworzymy kilkuzdaniowy wpis na Facebooku czy kilkustronicową ofertę.

Skutkiem lektury ze zrozumieniem jest umiejętność skuteczniejszego pisania ofert, historii, zaproszeń, postów na Facebooku, treści prezentacji, maili, sms’ów i wielu innych komunikatów na piśmie.

A skoro już i tak piszemy, lepiej jest robić to skuteczniej 🙂

„Biblię Copywritingu” możesz kupić klikając w poniższy link:

 Link do strony z książką – kliknij tutaj.

Pin It on Pinterest